Nyitott pozícióink

Ő ITT APOLLO.

 

TEHERMENTESÍTÉSE ÉRDEKÉBEN KERESSÜK ÚJ KOLLÉGÁNKAT.

 

AMENNYIBEN SZÍVESEN DOLGOZNÁL CSALÁDIAS, FIATALOS KÖRNYEZETBEN, VALAMINT ÖRÖMMEL LENNÉL CSAPATUNK ÚJ TAGJA, AKI TÁMOGATJA MINDENNAPI MŰKÖDÉSÜNKET, AKKOR A LENTI E-MAIL CÍMEN VÁRJUK JELENTKEZÉSED!

 

 

READ MORE

A hónap témája: A barátság szerepe a betegtámogatásban

Májusban, a családnak szentelt hónapban kitértünk arra, hogy a betegtámogatásban milyen szerepeket tölthet be a család. Mivel július 30-án a Barátság világnapját ünnepeltük, így e havi cikkünkben a barátok szerepéről, a barátság fontosságára térünk rá. Különböző szempontokat figyelembe véve vizsgáljuk, milyen előnyei lehetnek a barátságnak súlyos és/vagy tartós betegségek elfogadásában, esetleges leküzdésében.

A családdal ellentétben a barátság az első olyan kapcsolat az életünkben, melyet magunk, szabad akaratból választunk. Egy jó barát amellett, hogy elfogad minket olyannak, amilyenek vagyunk, nem akar minket megváltoztatni, de ugyanakkor lehet kritikus is velünk szemben, hiszen ő ismer, szeret és jót akar nekünk. A közös tulajdonságaink mellett a másik rámutathat hiányosságainkra, erősségeinkre, hibáinkra és támogathat minket céljaink elérésében. Ez egy betegséggel küzdő ember helyzetére is ráhúzható: ha van mellettünk egy olyan támogató közeg, akik egy krízisben (ami ebben az esetben a betegségünket jelenti) fizikai és lelki támogatást tudnak nyújtani, az védőfaktort jelenthet számunkra abban, hogy a nehézségeinkkel szembenézzünk és a betegségünkkel a továbbiakban együtt tudjunk élni.

 
READ MORE

Digitális projekt menedzsment

Korábban már beszámoltunk a DayMed heti értekezleteiről. Most pedig azzal szeretnénk folytatni, hogy hogyan kezeljük projektjeink lebonyolítását.

A projektjeink megvalósítását – könyvajánló következikRoland Garies „Projekt? Örömmel!” című könyvében bemutatott projektcsapat elv szerint bonyolítjuk le. A módszer lényege, hogy a projektek végrehajtása során mindenki saját szakterületén belül dolgozik, ugyanakkor rendszeres kommunikáció és együttműködés révén a teljes csapat közösen halad előre.

Menedzsment folyamatainkat már régóta digitális feladatkezelő rendszerekkel támogatjuk, de ezek a rendszerek a Covid alatt jelentősen fejlődtek. A júliusi hónapban sikerült ezeket a fejlesztéseket rendszerszinten integrálni a napi munkafolyamatainkba.

Az ilyen eszközök számos előnyt kínálnak:

Ezek az eszközök hozzájárulnak ahhoz, hogy projektjeinket hatékonyan és örömmel valósítsuk meg, miközben biztosítják a szükséges rugalmasságot és szervezettséget.

Tudásfelmérésen Alapuló Interaktív Beszélgetés (TAIB) és a hasonlatok

A múlt hónapban bemutattuk Rozit, aki metaforikus szimbólumként testesíti meg a belső ellenállásunkat. Rozi példája jól szemlélteti, hogy hogyan segíthetnek a hasonlatok és metaforák az egészséggel kapcsolatos tudás megfogalmazásában és megértésében.

A hasonlatok használatával az absztrakt fogalmak kézzelfoghatóbbá válnak, megkönnyítve ezzel az önismeretet és a belső folyamatok megértését. Ezt a módszert nem csak Rozin keresztül alkalmazzuk, hanem a legújabb TAIB (Tudásfelmérésen Alapuló Interaktív Beszélgetés) fejlesztésünknél is.

 

A TAIB egy egyedi, saját fejlesztésű betegedukációs eszköz, amely a betegek meglévő tudására támaszkodva, személyre szabottan adja át a betegmenedzsmenttel és életmóddal kapcsolatos tudásanyagot. Az új fejlesztés során, a válaszlehetőségekhez rövid hasonlatokat is társítottunk, amelyek segítenek a komplex fogalmak megértésében. A módszer interaktív formában, kérdések és válaszlehetőségek segítségével segíti a tanulási folyamatot, ezzel is erősítve a betegek együttműködését és tudását.

 
READ MORE

Ismerd meg Rozit – Példa a metaforikus szimbólum terápiára

Cégünkkel folyamatosan keressük azokat a módszereket, amelyekkel támogatni tudjuk a viselkedésváltozást. Hisszük, hogy az oktatáson túl szükség van azokra a módszerekre, amelyekkel a tudás lehetősége valódi tudássá válik. Így találtunk a metaforikus szimbólum terápiára. A metaforikus szimbólum terápia egy olyan megközelítés, amely segít a belső ellenállás kezelésében. Rozi története révén könnyebben megérthetjük és azonosíthatjuk azokat a belső hangokat és viselkedéseket, amelyek hátráltatnak minket a céljaink elérésében.










Bemutatkozik a DayMed csapata: Mariann

Mariann immár 9 éve dolgozik a DayMed Kft.-nél, és karrierje során több pozícióban is kipróbálta magát. Pályafutása alatt volt call center vezető és farmakovigilancia felelős is, jelenleg program menedzserként tevékenykedik. A DayMed Kft.-nél ismerkedett meg a betegtámogató programokkal, illetve azzal a ténnyel, hogy mennyi veszélyt rejt, ha egy beteg nem megbízható forrásból jut hozzá információhoz a betegségével kapcsolatban. Kollegáival közösen elsődleges célja, hogy a programokban részt vevő betegek hasznos információkhoz jussanak, növekedjen az adherenciájuk, és bizalommal forduljanak kezelőorvosukhoz kérdéseikkel.

Ezúttal egy rövid interjút készítettünk Mariannal a visszatéréséről:

Kérdés: Milyen az anyaság számodra? Mit tanultál magadról az otthon töltött időszak alatt, ami a munkádban is változást hozhat?
Mariann: Anyának lenni csodálatos és kihívásokkal teli egyszerre. Az első körülbelül 6 hónap valóságos hullámvasút volt. Megbirkózni azzal, hogy most már semmi sem olyan, mint volt, nagyon nem egyszerű. Szerencsére voltak olyan emberek körülöttem, akik észrevették, hogy valami nem kerek és segítettek helyre tenni a dolgokat bennem. Fontos lenne, ha ezekről a dolgokról nyíltabban lehetne beszélni és a társadalom elfogadóbb lenne. Szeretnénk jól nevelni a gyermekünket és megadni neki a lehető legtöbbet, amit tudunk. Itt nem feltétlen materiális dolgokra gondolok, hanem szeretnénk egy kiegyensúlyozott, vidám, újdonságokra nyitott, elfogadó, mosolygós gyermeket nevelni. Ez a munkámra is vonatkozik, szeretném kiegyensúlyozottabban és egy fokkal lazábban kezelni az esetlegesen felmerülő problémákat.

 

Kérdés: Hiányzott a munkád a szülési szabadság alatt? Ha igen, melyik része?
Mariann: Hiányzott egy idő után (😊), leginkább egy program managementje, ezzel kapcsolatos teendők hiányoztak. És persze a csapat. Mindig is kooperatív, jó csapat voltunk és ilyen környezetben szívesen dolgozik az ember.

 

Kérdés: Hogyan érzed magad most, hogy újra dolgozol?
Mariann: Jól érzem magam, remélem jól sikerül majd lavírozni az anyaság és a munka között. Még nagyon az elején vagyok, egyelőre kialakulóban van ez az egész. Nehéz az elszakadás a babámnak és nekem is (talán nekem nehezebb, ő borzasztóan megértő, ha szépen megbeszéljük, hogy mi hogyan fog történni).

 

Kérdés: Milyen terveid és céljaid vannak most, hogy visszatértél a munkába?
Mariann: Szeretnék visszarázódni a körforgásba és hasznos tagja lenni a csapatnak.

DayMed Kft. Betegtámogató Programok összefoglalója

A család szerepe a betegtámogatásban

Május minden évben a családnak szentelt hónap. A család egységének megünneplése május első vasárnapjával, anyáknapjával kezdődik, majd az utolsó vasárnapon a gyerekek megünneplésével záródik. Pont a hónap közepén, május 15-én pedig a Család Nemzetközi napját ünnepeljük. Ezt kiváló alkalomnak tartjuk arra, hogy kitérjük a család szerepére a krónikus betegek támogatásában.

Krónikus betegséggel élő embereknek és ezzel együtt a családjuknak számos nehézséggel kell megküzdeniük mindennapjaik során. Egy diagnózis megállapításától kezdve elkerülhetetlen, hogy a betegséggel diagnosztizált személy először keresztülmenjen egy természetes gyászfolyamaton, ami az egészségének elvesztésével jár. Ez a gyászfolyamat mindenkinél máshogy nézhet ki, de gyakori a betegség kezdeti tagadása, majd a környezetre irányított düh, a betegség kezelésével kapcsolatos alkudozás vagy esetenként egy rövidebb vagy hosszabb ideig tartó depressziós állapot is előállhat. Persze az, hogy egy személy hogyan reagál az egészségével kapcsolatos rossz hírekre, nagyon sok tényező befolyása alatt állhat a diagnosztizált betegség súlyosságától kezdve, a személyiségjegyein és tanult megküzdési módjain keresztül egészen addig, hogy a személynek milyen mértékű környezeti támogatás áll a rendelkezésére.

READ MORE

DayMed a Health Literacy Specialista

Bemutatkozik a DayMed csapata: Zsófi

Zsófi jelenleg csapatunk legfrissebb és legfiatalabb tagja, habár lassan több, mint fél éve erősít minket. A csatlakozásával egyidőben induló RSV elleni védekezést segítő programunk egyik fő telefonos kapcsolattartójaként gyorsan megtalálta a helyét, partnereink első sorban ezen a programon belül találkozhattak vele. Azonban ha valaki személyesen is szeretné vele felvenni a kapcsolatot, az megtalálhatja minden hétköznap reggel és este a Veszprém-Budapest vonalon járó személyszállító vonatok valamelyikén.

 

Call center asszisztens | Program asszisztens

 

„21 évesen, a politikatudományi diplomamunkám írása alatt kerültem a DayMedhez. Mondanom sem kell, hatalmas kihívással kellett szembenéznem az elején, mivel sem az egészségügyben, sem call centeres munkakörben nem dolgoztam még. Viszont az első hónapok betanulási időszaka után már azt mondhatom, hogy az informatív jellegű hívások mellett már napi szintű, bensőséges kommunikációt tudok folytatni a betegekkel, hozzátartozóikkal és az egészségügyi dolgozókkal egyaránt. A csapat legújabb (és egyben legfiatalabb) tagjaként feladataim közé továbbra is elsősorban a call centeri és az adminisztrációs feladatok tartoznak. Vidéki – veszprémi – lányként Budapesten dolgozni hatalmas lehetőség mind a mai napig, így a munkámnak és a közösségnek minden nap hálás vagyok.

READ MORE